cover-pearl-event

Pearl Magazine

Op donderdag 3 november organiseerde Pearl Event een High Bubbles-event voor de lancering van het magazine Pearl. Gekleurde bekende Nederlandse vrouwen zoals Imanuelle Grives, Zarayda Groenhart, Edsilia Rombley, Colette Kanza (HNTM) en Jasmine Sendar proostte samen op het eerste glossy magazine dat zich richt op de gekleurde vrouw en haar gezin. De eerste editie werd uitgegeven om het vijfjarig jubileum van Pearl Event te vieren.

‘’Er bestaat geen ander Nederlands magazine dat gekleurde schoonheid in een positief daglicht wilt stellen. Daardoor is Pearl uniek en belangrijk’’, vertelt Amy Scholten, directrice van Pearl event en het magazine. Pearl wordt gemaakt met het oog op wat de gekleurde vrouw wil en waarin ze zich interesseert. De eerste twee edities zijn 80 pagina’s dik. Het magazine wordt twee keer per jaar uitgebracht in het voorjaar en najaar. De vijfde editie staat gepland voor december 2018.

Het merendeel van de klassieke glossy’s in Nederland schikt zich niet naar de behoeften of wensen van de gekleurde vrouw. Dat is ook meteen het grootste onderscheid tussen Pearl en andere magazines: de doelgroep en de eigenheid ervan.

“Andere magazines denken onterecht: ‘kleur verkoopt niet’,” gaat Amy verder. “Pearl is in het leven geroepen niet omdat het kan, maar omdat het moet.” Ze kwam op het idee tijdens de vierde editie Pearl Event, een multicultureel lifestyle event in de Jaarbeurs Utrecht. Bij de vraag waar de gekleurde exposanten hun onderneming promoten werd het stil: niet enkel een beurs maar ook een magazine voor de doelgroep is broodnodig.

In Pearl vindt de gekleurde vrouw en naturalista artikelen over beauty voor de gekleurde huid, black hair tips, hair journeys, gezonde gerechten, must-haves, hot topics en feestdagentrends. Ook staan er interviews in met vooraanstaande gekleurde vrouwen zoals Sylvana Simons (op de cover), Imanuelle Grives, Jasmine Sendar, Colette Kanza (HNTM) en fashionstyliste Kim Keizer. 

3de editie4de

 

sylvana
kimkeizer